KTAG / KTM100 BMW M4 2016: Sukces! Pan informacje są na su_root do celów edukacyjnych. To s pozyskiwane f80.bimmerpost.com

 

Zastrzeżenie: su_root i obdexpress.co.uk nie będzie verantwoordelijk za jakiekolwiek bezpośrednie lub pośrednie szkody, które mogą nie swojej własności w wyniku dostarczonych informacji tutaj.

KTAG / KTM100 z ramą BDM i adaptery są przychodzące. Moim zamiarem jest, aby udokumentować regularne faceci próbę Homebrew DME / strojenie ECU mój 2016MY F82 M.

Załączniki: BMW Bosch DME MEVD172G Okablowanie Przewodnik:  NT_BOSCH_MEVD172G_IROM_TC1797_BMW.pdf

Części przybył dziś rano. Poniżej są zdjęcia, co było w pudełku.  - KTAG / KTM100 Clone 12V / 1A Zasilacz  -USB2.0 punktu A do B kablowe  -Cables drut do DME

ktm100-F82-DME-ECU-read-write-1 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-2

Prepping Ławka PC: Instrukcje podane zalecają stosowanie WinXP / 7, wyłączając wszystkie połączenia sieciowe i programy wykrywania szkodliwego oprogramowania. I był w pośpiechu, aby wystawić oprogramowanie i podłączyć narzędzie migać zorgen wszystko było OK, więc testowałem konfigurację Volgende na maszynie Win10Pro x64. Ja również zmiany przed rozpoczęciem poniżej:  -disable kierowcy Signature wykonanie - wymagane lub kierowca Dimsport nie zainstaluje i urządzenie pokaże jak wiadomo Menedżer urządzeń pod  -disable AV oprogramowanie / malware - używam Webroot / Defender i zamknąć je  - wyłącz adaptery sieci LAN / WLAN

Po dokonaniu zmian wyżej moim komputerze mam zasilany z zasilacza i podłączeniu kabla USB. Okna ostrzegł mnie o unsigned kierowcy i kontynuował instalację.

Wychowywanie KTM100 widzę wszystko jest honorowana poprawnie. Można również zobaczyć poniżej, że DME jest obsługiwany i plugin dostępny jest do komunikowania się z tym DME i obliczyć prawidłową sumę kontrolną. Myślę, że jestem gotowy, aby rozpocząć!

ktm100-F82-DME-ECU-read-write-3 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-4

 

Aktualizacja: W niedzielę byłem sympatyczne dostać samochód na hamowni i złapać kilka numerów fabrycznych.

Chcę podziękować chłopakom (jeden facet, który prowadzi to miejsce) na co GarageYourself.com dla bazowej zapewniając Dyno-letnim działa na jednostkę hun DynoDynamics. Dla każdego, kto w okolicy South Florida / Miami, który lubi pracować na hun EIGEN samochodzie, ale nie może znaleźć miejsca lub narzędzi to miejsce jest dość wyjątkowe. Napęd z własnym samochodem i udostępnianie wyciągów ZE everything..car, narzędzia ręczne, powietrza, opona zmienia maszynowe, piasek Blaster i nawet powierzchnia wykonanie z narzędzi spawalniczych oraz tokarki silnika. Bardzo przydatne.

ktm100-F82-DME-ECU-read-write-5 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-6

A teraz wyniki:

ktm100-F82-DME-ECU-read-write-7

 

 

Faza 1 - Odczyt DME: Pana ona. Bosch MEVD172G DME.

Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć z zewnątrz urządzenia. I oczyścić trochę piasku wokół urządzenia, aby upewnić się nic nie dostanie, gdy próbuję go otworzyć.

ktm100-F82-DME-ECU-read-write-8 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-9

Po około 30 minutach z małym ostrzem dzieje wokół krawędzi jednostki byłem sympatyczne otworzyć kopertę. Na szczęście elementy nie są blisko krawędzi obudowy tak jak masz zamiar się wokół niego z ostrzem nie trzeba się zbytnio martwić. Ale jak zawsze być ostrożnym, aby nie zakleszczyć ostrze zbyt głęboko; Można przypadkowo uszkodzić niektóre z elementów natynkowych.

ktm100-F82-DME-ECU-read-write-10 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-11

Przewodowy się urządzenie do klonu KTM100 pomocą PDF napisałem wcześniej. Procedura czyta się następująco:

1. Podłączyć przewody z przewidzianymi do uprzęży DME kołków, jak pokazano na Bosch PDF waaronder Boot stykowe.  2. Power ON KTM100 i podłączyć do portu USB na PC  3. Uruchom aplikację KTM100  4. Podłącz stronie wiązki przewodów do KTM100  5. Kliknij „id” KTM100 aplikacji w celu sprawdzenia komunikacji DME.  6. Gotowe. Teraz można wykonywać funkcję co potrzeba (odczyt / zapis / etc)

ktm100-F82-DME-ECU-read-write-12 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-13 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-14 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-15

 

 

Faza 2 - Tuning: Masz dwie opcje:

1. Pozyskiwanie i uczyć oprogramowania strojenia jak WinOLS lub podobny, i spędzić czas i zasoby na hamowni niestandardowego strojenia samochodu (co jest całkiem szczerze sposobem powyżej mojego poziomu wiedzy).

2. Zabierz dumpingowych pliki i wysyłać je do tunera do doręczeń strojenia. Większość tunerów US będzie płaski z kolei firmy z dala. Nie będę nazywać je tutaj, ale ja Cokolwiek udogodnienia zachęta, aby skontaktować się z nimi i słuchać odpowiedzi hun pierwszej ręki. Więc USA jest obecnie. W pewnym sensie.

@protuningfreaks ProTuningFreaks (PTF) obsługuje DIY facetów takich jak ja i społeczności. Po misji moi niezaszyfrowane pliki DME do nich ZE zatwierdzone wszystko było zielone i zaoferował pomoc. Kudos!

Aktualizacja: Po zainstalowaniu DME z powrotem do samochodu wczoraj po południu. To było dość nerwowe rozbiórka siedzieć w samochodzie i naciśnij przycisk Start. Byłem bardzo pewny siebie i następnie wszelkie odpowiednie kroki, ale zawsze jest to poczucie niepewności w tył głowy. Co zrobić, jeśli uszkodzony coś? W tym czasie nie zrobił obchodzi czy remaps faktycznie dało żadnych wyników; I właśnie nagromadzenie samochód Cokolwiek udogodnienia korby z powrotem do góry. Wstrzymałem oddech, pchnął Zacznij a samochód powstały z powrotem do życia. To było takie poczucie spełnienia.

Thoughts..throttle odpowiedzi zauważalnie ostrzejsze, a samochód zdecydowanie swetry trudniejsze. Niestety jego oszacowanie cały dzień tutaj w SFlorida noga i wszystkie drogi są więc miałaś prawo próba WOT.

 

 

UWAGI lub fazy 1 i 2:

 

Co należy rozumieć, że istnieją dwie fazy w procesie strojenia lub manipulowanie swoją DME.

Faza 1 standard osiąga odczytu / zapisu do DME. są chronione hasłem FXX DME (TPROT) i narzędzia Boot Mode na nieskończoność Tricore DME mają dostępne przez jakiś czas od producentów takich jak EVC i CMD Flashtec aby wymienić tylko kilka kości. Jednakże, jak wskazał, narzędzia te są zbyt drogie dla DIY'er próbować to na jego / re rękę. Ugruntowanej sklepy inwestować w tych narzędzi iw końcu pojawi się na rynku z oprogramowaniem hun. Niektórzy widzą w tym łatwą fazy, ponieważ jest to po prostu okablowania się kilka szpilki i kliknięcie przycisku. Ostatnio, klony lub narzędzia te zostały wykonane hun drogę na rynek. Daje to cenę do odegrania w dół i to, co skłoniło tę writeup.

Phase2- Tuning. Gdy masz oryginalny plik DME trzeba go zmieniać, aka przemapować go. Montaż Wydaje się obejść koncepcji map. Mapy są obszary pliku, które odpowiadają wartościom jak zapłonu lub paliwa lotniczego itp To nie jest nauką ścisłą. Bardziej sztuką pewne udogodnienia Niezależnie powiedzieć i wymaga czasu, zasobów i doświadczenia. Wierzę, że to właśnie dlatego jesteśmy teraz widząc dostraja się na rynku. Mad Naukowcy z renomowanych sklepów mają kościsty pracy na hamowni edycję różnych map i są gotowi przyjść do rynku nie tylko z remaps wydajności (HP / moment), ale także premia remaps jak „burble ZCP” i GTS ryku itp

Teraz, kiedy widzę największą wartość w moim napisać do społeczności. Po zrzucić swoją DME masz wybór. 1) Czy można nauczyć się dostroić swój samochód lub 2) po prostu wysłać plik do europejskiego tunera jak Heinz OLS (www.heinz-ols.be) Sedox Wydajność (sedox-performance.com), B & C Consulting (www. bcconsulting.be) lub dowolne z tunerem USA podstawie podobnych ACM (www.autocouturemotoring.com) czy FF (www.vfengineering.com). Temperatura utrzymuje swoją DME plik otwiera świat nowych możliwości tuningu.

Wciąż się uczę się każdego dnia, jak przejść przez ten proces i niektóre z moich treści mogą ulec zmianie Uczę się i skorygować wcześniejsze oświadczenia. Nie bierz moich ustaleń, prawa.

 

 

aktualizacja:

 

Update! Po szybkiej korekty kontrolnej nowy remapped plik RPP ma nogę pomyślnie zapisany DME.

ktm100-F82-DME-ECU-read-write-16 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-17 ktm100-F82-DME-ECU-read-write-18

Oczekuje się, że do dostarczenia remap + 70HP + 130nm (95lb / ft TQ). Również górna noga ma ogranicznik prędkości do 300km wzrosła / h (186mph)

 

Nie ma wiele do zobaczenia, ale poniżej jest HexEdit porównywać mojego oryginalnego pliku i pliku odwzorować

ktm100-F82-DME-ECU-read-write-19

 

 

O mnie strojenie na M4:

 

Robię to jako DIY i mam zamiar zera do zysku z tego. Jedyną zaletą jest tutaj moim M4.

Tuning sam w sobie jest biznes. Tunery są bardzo inteligentne i wiedzę wykształcony jest / kobiety, które pod stanu jak silniki praca i doładowania paliwa i rozrządu i etc etc. Czego nic o tym wiedzieć. Spędzają godziny na hamowni zmieniającym rzeczy tu i tam i ontwikkelingslanden lepszej wydajności w konkretnym samochodzie. Że ZE wiedza poznać konkretny silnik / samochód jest prawdziwym atutem, to jest rzeczywisty produkt.

Ale jeśli tuner master (powiedzmy Hoffman Tuning) znajduje się na Florydzie, jak ja - Jak mogłem dostroić samochodów na całym USA dla wszystkich właścicieli M4 nasz tam, nie pytając ich do jazdy w dół tutaj lub Pull & statek hun DME do mnie przy jednoczesnej ochronie całą pracę ustawić na manipulowanie ten samochód.

Dobrze, DME strojenie w scenariuszu biznesowym dla firm, takich jak FF, ESS lub ACM, Ive dowiedziałem, jest zbudowany na układzie master / slave.

Na przykład dzisiaj ... Hoffman Tuning (HT w skrócie) można po prostu zapytać klientów Hun ciągnąć i statek hun DME do nich. W tym scenariuszu, HT jest jedyną osobą, która kiedykolwiek otwiera / czyta / zapisuje DME. Nie ma ryzyka, że ​​ktoś zobaczyć co oni zmienić w pliku do osiągnięcia Hun wzrost wydajności. Pracownicy wstydliwy lub hun Eigen kradzież pracę hun.

Ale scenariusz ten pochodzi z połowu; ilu z nas rzeczywiście może / dlatego, aby wziąć klucz do swojego błyszczącego nowego M4, ryzykując uszkodzenia, a następnie wysyła go przez 2-3 dni, gdy samochód znajduje się w garażu. Przez cały ten czas może zgubić się w mail lub skradziony przez UPS, albo kto wie, co jeszcze może się wydarzyć? Bardzo niewielu ludzi rzeczywiście może / dlatego, aby to zrobić. Co oznacza, że ​​baza hun klient jest bardzo niewielki procent właścicieli m. W ten sposób, bardzo mały potencjał zarobkowy Ze względu na wysoki koszt ich opracowania melodii od podstaw.

Ale co zrobić dla właścicieli M4 jest zasnąć nasz M3 / M4 jest wcześnie rano na „” Autoryzowany Dealer HT i niech zadbać o wszystko. Następnie odebrać nasz samochód w nocy, zapłacić fakturę, odjechać i wszystko jest dobrze na świecie.

Z wyjątkiem teraz istnieje środku człowieka, w jaki sposób można chronić własność intelektualną HT hun od peeping oczach nieuczciwy mechanik, który skopiuje plik dla siebie?

Powrót do tego, co powiedziałem wcześniej, oficjalne / legalne narzędzia wykorzystywane do odczytu / zapisu DME są wbudowane w systemie master / slave. HT może przekazać „” autoryzowanym dealerem narzędzie niewolnik, który ożenił się z głównego narzędzia hun. Autoryzowany sklep następnie swetry DME otwiera je, łączy narzędzie niewolnikiem DME i odczytuje go. Z wyjątkiem tego, co „Czytaj jest zaszyfrowana wersja DME plików mówiłem wcześniej (MPC, EPROM, itp). Sklep wysyła plik zaszyfrowany HT, który odszyfrowuje / rozpakowuje plik z głównego narzędzia hun. Edytuje plik. Re-szyfruje / Pakiety plik. Następnie wysyła go z powrotem do Autoryzowanego Dealera”. Który następnie zapisuje zmiany w DME użyciu narzędzie hun niewolnikami. Stawia samochód wraz z powrotem, i już można jechać.

W praktyce jego dobry system i to działa, sortof. Oryginalne narzędzia Nadrzędne są drogie. Narzędzia podrzędne są jeszcze bardziej drogie-tak dla FF / ESS / ACM do inwestowania w sieci Autoryzowanych Dealerów jest kosztownym przedsięwzięciem. Bovendien muszą / powinny chronić własność hun. Muszą także upewnić się, że Autoryzowany sklep ma mechanikę z skillset nie uszkodzić samochodu.

Który doprowadza się problem z palca wskazującego. Spójrz na tego faceta przechodzi opowieści grozy w innym wątku. FF mówi swoje sklepy wina, sklep twierdzi, że jej winą VFS. W końcu każdy obwinia kogoś innego i będzie kosztować właściciela czas i pieniądze.

W każdym razie, to ma nogi naprawdę ciekawe doświadczenie uczenia się dla mnie przede wszystkim po stronie technologii. Ive nigdy nie pracował na samochodzie do stopnia ma to zadaniom mnie. Nauczyłem się tak wiele. Chciałbym zrobić to dla kogoś innego? Hell no. I nie trzeba, że ​​dziecko lub odpowiedzialności. Będę Pożycz mi narzędzie wzorcową dla nikogo innego chętnego do pójścia w moich krokach? ... Pewnie, Ill nauczy Cię wszystkiego, co wiem wbić się na zewnątrz.

Jeśli chodzi o koszty. BOM do tej pory:  1. Mistrz KTM100 narzędzie Clone - $ 379 ( OBDExpress.co.uk )  2. Craftsman 7-Piece zewnętrzny Torx Set - $ 38 (Sears.com)  3. BMW chłodziwa - $ 24 (BMW lub Pembroke Pines)  4. F82 remap - $ 0 (dzięki Mike w Heinz-Performance.com)

Bezcenne doświadczenie edukacyjne ...

 

 

Wielkie dzięki dla su_root

http://blog.obdexpress.co.uk/2018/05/28/bmw-m4-f82-dme-ecu-read-write-tuning-remap-with-ktag-ktm100/

 




Dodaj do:


Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Nie ma jeszcze komentarzy - wyraź swoją opinię jako pierwszy